Obchodné podmienky

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Úvodné ustanovenia:

V zmysle platnej legislatívy sa tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP“) vzťahujú na zmluvné vzťahy potvrdené zmluvami uzatvorenými na diaľku v e-shope www.sperkyvia.sk (ďalej aj ako „sperkyvia“) medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorými sú osoby špecifikované nižšie, v zmysle Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, pričom v postavení predávajúceho je:

Lívia Tkáčová, so sídlom Majakovského 1998/1, 066 01  Humenné, zapísaná v Živnostenskom registri Slovenskej republiky pod číslom IČO: 55151043, s udeleným DIČ: 1128525156, tel.: +4219188316741, e-mail: info@sperkyvia.sk, Bankové spojenie: Tatra Banka a.s., IBAN: SK10 1100 0000 0029 1264 7842 , SWIFT: TATRSKBX (ďalej aj ako „predávajúci“),

a v postavení kupujúceho je osoba spotrebiteľa, teda osoba fyzická alebo právnická, pričom: fyzickou osobou je tá, ktorá nekoná v mene obchodnom pri uzatvorení a tiež plnení spotrebiteľskej zmluvy so sperkyvia. V prípade nákupu v sperkyvia podnikateľským subjektom sa tento riadi Zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „predávajúci“). Pobočkou pre vrátenie tovaru a tiež pre vybavenie reklamácii je TaT gold s.r.o, Námestie Slobody 27/14, 066 01, Humenné .

Definície:

Sperkyvia ponúka predaj vybraného spotrebného tovaru kupujúcemu, pričom prevádzkovateľom je predávajúci. Vybraný spotrebný tovar v zmysle predošlej vety je tovar, ktorý je definovaný v objednávke kupujúce v rozsahu určenia výrobku, opisu názvu, jeho druhu, počtu určením množstva, tiež opisom jeho rozmerov a váhy, tiež iných tu bližšie nešpecifikovanom opise.

Vybraný spotrebný tovar je v zmysle VOP predmetom kúpy. Kupujúci môže byť označený i ako zákazník, či príjemca, pričom príjemcom sa rozumie tá fyzická či právnická osoba, ktorá je po v zmysle objednávky na sperkyvia určená ako adresát objednávky.

Miestom určenia je miesto, ktoré určí kupujúci, na ktoré je predávajúci povinný zabezpečiť doručenie zásielky, t.j. tovaru objednaného kupujúcim na sperkyvia.

Zásielkou je ten tovar, ktorý je súčasťou ponuky predávajúceho na sperkyvia.

Objednávkou sa rozumie kúpna zmluvy, v zmysle ktorej sa realizuje predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu, pričom táto vzniká pre vytvorenie objednávky na sperkyvia, telefonicky s predávajúcim alebo po osobnej dohode s predávajúcim. Objednávka či časť objednávky sa považuje za spoločný záväzok zmluvných strán, ktorými je predávajúci a kupujúci, v prípade ak nedôjde k porušeniu zmluvných podmienok v dobe potvrdenia objednávky. Podstatnými podmienkami je predovšetkým obsah objednávky, teda presná špecifikácia tovaru, cena za tovar, cena za prepravné náklady, spôsob akým bude tovar doručený a v akom termíne sa má doručiť.

Všeobecným orgánom trhového dozoru je v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu v zmysle zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole  je Slovenská obchodná inšpekcia; orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa v rámci  nákupu v sperkyvia je Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6,  080 01  Prešov 1, Odbor výkonu dozoru, e-mail: pr@soi.sk, telefónne číslo: 051/772 15 97.

Zákaznícka linka je kontakt na predávajúceho, kde sú poskytnuté doplňujúce informácie kupujúcemu, a to v pracovných dňoch od pondelka do piatku v čase od 8:00 do 15:00: +421918316741

Obsahové náležitosti týchto VOP si nevyžaduje súhlas kupujúceho, t.j. je možné ho meniť kedykoľvek bez predošlého upozornenia.

 

Ďalšie podmienky:

V prípade, že kupujúci vyplní objednávkový formulár na sperkyvia, potvrdenie prijatej objednávky mu systém zašle automaticky formou e-mailu, pričom v deň odoslania zásielky bude kupujúci o tomto taktiež informovaný e-mailovou formou. V prípade uvedenia e-mailovej adresy budú kupujúcemu na uvedenú e-mailovú adresu, v prípade potreby, zasielané všetky ďalšie informácie týkajúce sa jeho objednávky.

 

Spôsob dopravy:

Je zákonnou povinnosťou predávajúceho dodať objednaný tovar kupujúcemu, a to bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy (elektronickej objednávky na sperkyvia). V prípade, ak je objednaný tovar zaplatený, alebo objednaný na dobierku a nachádza sa na sklade, je objednaný tovar expedovaný cca do 7 pracovných dní od prijatia finančných prostriedkov na účet predávajúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Tovar sa doručuje prostredníctvom doručovacích, kuriérskych, spoločností (Slovenská pošta, a.s., formou listovej, balíkovej, expres zásielky) ktorá tovar doručí spravidla v lehote 1 pracovného dňa od jeho prevzatia od predávajúceho, prípadne v termínoch určených v jej všeobecných obchodných podmienkach.

Objednaný tovar je možné objednať si formou dobierky, teda za objednaný tovar sa platí pri jeho prevzatí, pričom za objednaný tovar môžete uhradiť sumu aj prevodom na bankový účet predávajúceho uvedený v VOP. Potrebné údaje k platbe za objednaný tovar budú uvedené v zálohovej faktúre, ktorá bude formou e-mailu doručená kupujúcemu na jeho zadanú emailovú adresu, a to spolu s potvrdením o prijatí objednávky. Originál faktúry v tlačenej forme bude pri každej objednávke doručený spoločne s objednaným tovarom, pričom tento originál faktúry zároveň slúži aj ako dodací a tiež záručný list k objednanému tovaru.

Doručenie:

Tovar objednaný na sperkyvia je doručovaný bezplatne. Objednávateľ už neplatí nijaké ďalšie poplatky za poštovné a balné, s výnimkou darčekového balenia, ktoré je spoplatnené samostatne (sumy a ponuka darčekových balení sú vždy uvedené na stránke).

V prípade akcie na tovar na sperkyvia je táto platná do času určenom na stránke, prípadne do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak. Všetky ceny za tovar zverejnený na sperkyvia sú konečné, rozdielne ceny môžu byť v prípade, ak si kupujúci nadefinuje úpravy sám, ktorých dôsledkom bude akákoľvek rozdielnosť tovaru od pôvodného tovaru zobrazeného na sperkyvia.

Výnimkou je len spôsob doručenia kuriérom na adresu, kde je príplatok stanovený cenníkom konkrétnej spoločnosti poskytujúcej službu doručenie kuriérom na adresu a tiež doručenie do zahraničia. Všetky poplatky za doručenie sú uvedené vo formulári objednávky na sperkyvia.

Vady,vrátenie,zápis o škode:

Je právom kupujúceho prehliadnuť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí, v prípade zistenia mechanické poškodenia obalu výrobku, je kupujúci povinný skontrolovať stav objednaného tovaru uloženého v tomto obale a v prípade poškodenia je dopravca povinný na žiadosť kupujúceho vyhotoviť záznam „Zápis o škode“ s uvedením rozsahu a povahy vady objednaného tovaru, ktorého správnosť potvrdí kupujúci, prípadne je kupujúci oprávnený tovar neprevziať. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený, teda na základe vyhotoveného „Zápisu o škode“ môže byť kupujúcemu po uzavretí škodnej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok.

 

V prípade reklamácie mechanického poškodenia výrobku, teda objednaného tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu po jeho odhalení, a to ihneď po prvom použití výrobku. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku bude možné uznať iba v prípade, ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim. Je povinnosťou kupujúceho pred prvým použitím preštudovať si záručné podmienky a následne sa týmito striktne riadiť. Čo do záruky, táto sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci, prípadne ich častí, ktoré bolo spôsobené používaním týchto vecí, ich častí – t.j. objednaného tovaru.

 

Sperkyvia poskytuje na všetok zakúpený tovar záruku 24 mesiacov, v prípade ak nie je uvedené inak, táto začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade potreby vie sperkyvia sprostredkovať tiež pozáručný servis, pričom informácie o servisných miestach pre pozáručný servis poskytne predávajúci v prípade potreby telefonicky, respektíve prostredníctvom e-mailu, a to v prípade potreby.

 

Reklamačné podmienky: 

Reklamácia tovaru sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Kupujúci si má reklamáciu uplatniť bez zbytočného odkladu u predávajúceho, pričom adresa a telefonický kontakt pre uplatnenie reklamácie je Námestie Slobody 27/14, 066 01, Humenné, tel.:+421918316741

Vyžaduje sa podanie reklamácie písomne, pričom musí obsahovať presný popis škody a musí byť doručená predávajúcemu. Ku každému objednanému tovaru je priložená faktúra, ktorá slúži zároveň ako záručný list k objednanému tovaru. Objednaný tovar na sperkyvia musí byť na reklamáciu odoslaný s pripojenou kópiou faktúry a tiež presným popisom predmetu reklamácie. V prípade zistenia akýkoľvek rozdielov medzi faktúrou a skutočne dodaným tovarom (druh, množstvo) kupujúcim, uplatní si reklamáciu bez zbytočného odkladu písomne, telefonicky, či e-mailovou komunikáciou adresovanou predajcovi, v opačnom prípade mu hrozí, že mu neskoršia prípadná reklamácia bude zamietnutá spolu.. V prípade reklamácie sa reklamovaný tovar kupujúcim doručí osobne, prípadne ním bude odoslaný na adresu: Námestie Slobody 27/14, 066 01, Humenné, pričom predávajúci dôrazne odporúča zásielku s reklamovaným tovarom poistiť. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že tovar zaslaný predávajúcemu na dobierku nepreberá. Predávajúci rozhoduje o konkrétnej reklamácii hneď, v komplikovaných prípadoch do 4 pracovných dní. Je možnosť situácie, že v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje náročnejšie technické zhodnotenie stavu výrobku, predĺži sa vybavenie reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo mu vzniká právo na výmenu objednaného tovaru za nový.

Vybavenie a ukončenie reklamácie predávajúcim sa uskutoční jedným z nasledovne vymenovaných spôsobov: výmenou tovaru,  odovzdaním opraveného tovaru kupujúcemu, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, či odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru. V prípade, ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu niekoľkokrát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia riadnemu užívaniu tovaru ako tovaru bezvadnému, predávajúci vybaví situáciu v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom: výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo

vrátením kúpnej ceny za tovaru.

Náklady na doručenie tovaru po vybavení reklamácie tovaru nesie predávajúci, ktorý predmetný tovar po vybavení reklamácie zašle na adresu kupujúceho.

Predávajúci neposkytuje záruku v nasledovných prípadoch: vady zapríčinené nešetrným používaním, nesprávnym použitím výrobku, mechanickým poškodením.

Postup pri reklamačnom konaní:

Kupujúci informujte predávajúceho o reklamácii telefonicky alebo e-mailom.

Kupujúci reklamovaný tovar pošle na adresu pre vybavenie reklamácii predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar poistiť, pričom zásielky na dobierku predávajúci nepreberie.

Kupujúci do zásielky uvedie dôvod reklamácie a adresu kam sa má reklamovaný tovar odoslať.

Predávajúci o výsledku reklamácie kupujúceho informuje bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, prípadne e-mailom, následne mu predávajúci tovar s reklamačným protokolom doručí doporučenou poštou.

 

Podmienky pre zrušenie objednávky:

Je právom predávajúceho zrušiť objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je predávajúci schopný dodať kupujúcemu v lehote stanovenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení; o storne objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo formou e-mailu.

Je právom kupujúceho zrušiť objednávku kedykoľvek. V prípade, že kupujúci už zaplatil za zrušenú objednávku na tovar časť alebo celú kúpnu cenu, bude mu táto čiastka vrátená formou bankového prevodu na ním uvedený IBAN, a to do 14 dní od zrušenia objednávky kupujúcim.

 

Podmienky odstúpenia od zmluvy:

V zmysle ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „ZOS“) je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 ZOS. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a vyskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom "kamennom" obchode s týmto typom tovaru. Vyskúšaním sa však nerozumie začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy výhradne písomnou formou, a to prostredníctvom doporučenej pošty zaslanej na adresu v mieste sídla predávajúceho, e-mailovou poštou na adrese Námestie Slobody 27/14, 066 01, Humenné, alebo iným preukázateľným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy.

Povinnosťou kupujúceho je bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy poslať tovar naspäť na adresu v mieste sídla predávajúceho.

Povinnosťou predávajúceho je bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, akým je pr. najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka predávajúci ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu.

Nie je povinnosťou predávajúceho vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu VOP pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním na to poverenej osoby.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.

Ak ide o tovar, ktorý je objednaný na zákazku, podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, kde sa platí záloha do výroby (pr. snubné prstene, prstene, retiazky, náramky, t.j. tovar inej veľkosti aký má predávajúci aktuálne na sklade) nie je možné vrátiť z dôvodu, že sa objednávajú a vyrábajú priamo pre daného kupujúceho a jeho ďalší predaj je pre predávajúceho sťažený, nepravdepodobný, či nemožný. Uvedené platí i v prípade všetkých tovarov ozdobených gravírovaním vyhotovených v zmysle požiadaviek kupujúceho, teda je to tovar klasifikovaný ako tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho a kupujúci v takýchto prípadoch taktiež nemôže v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky odstúpiť od zmluvy.

Vzhľadom na fakt, že v prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od počiatku ruší, vrátia si zmluvné strany všetky vzájomné prijaté plnenia. Pre prípad, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, uhradí kupujúci predávajúcemu náklady, ktoré mu týmto vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu. Kupujúci musí zároveň príslušný tovar odoslať predávajúcemu na adresu: Námestie Slobody 27/14, 066 01, Humenné . Predávajúci v tomto prípade odporúča kupujúcemu odosielaný tovar doručovacou spoločnosťou poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci trvá na zaslaní tovaru späť v pôvodnom obale, nepoužívanom a nepoškodenom, a to vrátane príslušenstva (v prípade, ak bol súčasťou akcie, kde získal kupujúci pri kúpe tohto tovaru darček, má tento vrátiť predávajúcemu taktiež). Je dané, že primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná. Kupujúcemu  sa vráti kúpna cena prevodom na ním určený IBAN v zmysle zákonných ustanovení, najneskôr do 14 dní. V prípade, ak má záujem o vrátenie poštovou poukážkou, upovedomí o tom písomne predávajúceho vopred a včas s uvedením údajov potrebných pre tento úkon. Vyššie uvedené je predávajúci povinný splniť, ak kupujúci preukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie zásielky spôsobené na strane prepravcu – Slovenskej pošty, a.s.. Od 1. júla 2022 nadobudla účinnosť novela zákona o cenách, ktorou sa na Slovensku pri platbách v hotovosti zaviedlo zaokrúhľovanie výslednej ceny nákupu. Zaokrúhľovať sa pritom bude matematicky, a to na najbližších päť eurocentov.

 

Ustanovenia článku týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a)  zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.

 

Poplatky za doručenie a balenie tovaru:

  • pri nákupe tovaru je doprava zdarma
  • platba na dobierku (LEN V HOTOVOSTI) je zdarma
  • platba prevodom a platobnou kartou je zdarma

Spôsoby platby:

  • dobierkou- zaplatíte v hotovosti kuriérovi slovenskej pošty 
  • prevodom online- platba online vopred (SporoPay, TatraPay, ePlatby VÚB, Poštová banka, Viamo)
  • prevod offline – e-mailom vám budú zaslané informácie s detailmi platby pre zaplatenie bankovým účtom - prevodom
  • platobnou kartou- platba online vopred

 

Miera a váha ponúkaného tovaru:

Tovar je meraný a vážený predávajúcim, pričom všetky miery tovaru sú merané v najhrubšom a najširšom mieste šperku. Predávajúci nezodpovedá za nesprávne porozumenie tomuto spôsobu merania, kupujúci berie na vedomie, že váhy šperkov zo zlata sa zaokrúhľujú matematicky na 0,05g.

 

Záverečné ustanovenia:

Právne vzťahy, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky. Na vzťahy, ktoré nie sú upravené  VOP budú uplatnené príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka. Kupujúci berie na vedomie fakt, že mu kúpou tovaru, ktorý je v obchodnej ponuke sperkyvia nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho, alebo ďalších obchodných partnerov predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitným zmluvným vzťahom dohodnuté inak. Zmena obchodných podmienok predávajúcim je možná bez časového obmedzenia, pričom toto oznámi jemu vhodným spôsobom na sperkyvia v čase, ktorý vyznačí na konci obchodných podmienok. 

 

FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

FORMULÁR PRE ŽIADOST O ZRUŠENIE KÚPNEJ ZMLUVY PO 14. DŇOCH